hok ikut ambe..

Monday, June 25, 2012

Keluh si Hamba Allah


Telah ku sedari.....
Jalan yang ku lalui dulu....
Telah ku akui...
Aku HambaMu yang berdosa....
Aku jauh dariMu Ya Allah....
Aku meninggalkan perintahMu Ya Allah...
Apakah masih ada waktu dan masa untu aku mendekatkan diri denganMu...?

Maha Suci Engkau...
Tiada kekurangan dan kecacatan....
Segala puji buatMu ya Allah....
menghadiahkan aku sebuah hidayah....
Engkau memgejutkan aku dari kejahilan...
Engkau membangkitkan aku dari kealpaan....
Ya Allah...
Ampunkan dosa-dosaku.....

Sejenak aku berfikir....
Kesal timbul tanpa diduga...
Salah terbit tanpa diminta...
Sedar akan kealpaan ini....
MenjauhiMu tika dahulu....
Aku merasa menyesal akan saat yang lalu....

Betapa agungnya kasihMu...
Maha Luas rahmatMu....
Maha adil aturanMu....
Aku bersyukur atas kurniaanMu...
Aku diberi kesempatan untuk mengenaliMu...
Aku diberi ruang untuk mencari redhaMu...
Aku diberi peluang untuk mendekatiMu....

Terima kasih Ya Allah....
Aku mengharapkan ampunan dariMu...
Semoga aku tetap dalam hijrahku...
Tunjuki akan aku jalan lurusMu...
Jalan yang telah Engkau janjikan akan rahmatMu...
Jalan yang telah Engkau janjikan akan redha dariMu....

Aku mengharapkan...
Aku dapat betuli akan segala kejahilanku...
Agar aku dapat menjadi hamba yang bertaqwa kepadaMu....
SesungguhNya dosa-dosaku bagaikan pasir di lautan...
Hanya mengharapkan ampunan dariMu...

Ya Allah...
Berilah aku kekuatan agar aku dapat istiqamah dijalanMu...
Aku amat takut akan seksa nerakaMu...
Namun aku mendambakan agar aku menjadi ahli syurgaMu....

Ampuni akan dosa-dosaku...

No comments:

Post a Comment