hok ikut ambe..

Saturday, July 28, 2012

Kerinduanku padamu....


Amat payah untuk aku ucapkan....
Saat hati gelisah...
Tak tahu rasanya jiwa....
Resah dan gundah melanda....
Kelibatmu masih tak jumpa...
Hati merindui amat dalam rasanya....
Semakin mekar cintaku bila mendengarnya....

Hebatnya penanganmu...
Bukan sahaja aku...
Malah ramai yang menantimu....
Mereka seperti aku...
Terasa ingin bertemu denganmu....
Padamu ada cahaya....
Kelebihanmu dambaan insan bertaqwa....

Jenuh aku menunggu...
Akhirnya engkau muncul jua....
Gembiranya aku....
Rasa sebak di jiwa....
Dapat bertemu denganmu....
Rinduku terubat kini....

Sebelum engkau hadir disisiku...
Aku berdoa sesudah sujudku...
Agar aku bertemu denganmu...
Aku mengharap akan perjumpaan kita...
Akhirnya kita bersua muka....

Namun....
Sepurnama hanya kisah kita....
Engkau pergi belum pasti kembali....
Untuk bertemu aku di lain kali....
Adakah ada peluang untukku nanti....

Ya Ramadhan....
Aku pasti merinduimu kali ini...
Sesudah engkau pergi....
Resah kembali bersarang di hati....
Gundah datang menghimpit hati...
Gelisah dan rindu membengkung sanubari....
Aku akan terus berdoa...
Agar bertemu lagi di masa nanti...
Bukan mudah untuk bertemumu...
Semoga Allah terima akan permintaanku...

Ya Ramadhan...
Ya Ramadhan....
Ya Ramadhan....

No comments:

Post a Comment